مشق عشق

این است میدان انتظار! (ماهنامه داخلی دانش آموزان عضو انجمن اسلامی شهرستان ابرکوه)

مشق عشق

این است میدان انتظار! (ماهنامه داخلی دانش آموزان عضو انجمن اسلامی شهرستان ابرکوه)

آش توی رشته1

در پستوی طبابت!

مطلب قابل بیان در خصوص رشته­ی پزشکی، طول دوره­ی این رشته است. پشتکار درونی و حقیقی عامل موفقیت و حفظ نشاط در سپری کردن این رشته­ی با ارزش است. تأمل و دقت در انتخاب این رشته جایگاه ویژه­ای دارد که با انتخاب آگاهانه می­توان به وظایف سنگین این انتخاب به خوبی عمل کرد و در پایان سرافراز و پیروز به درجه­ی دکتری رسید.

نظام آموزش پزشکی عمومی شامل 5 دوره است:

1-       دوره­ی علوم پایه: این دوره ضمن آشنا نمودن دانشجویان با مباحث پایه، آمادگی لازم­رابرای یادگیری علوم­بالینی­ در آنان به­وجودمی­آورد. طول این دوره 5 ترم است.

2-       دوره­ی فیزیوپاتولوژی: آگاهی از مبانی فیزیولوژیک، شناخت مکانیزم بیماریها و عوامل مؤثر در آنها، نشانه­های بیماریها و تشخیص و درمان آنها، مطالبی است که شما می­توانید آنها را فرابگیرید. طول این دوره 6 ماه است.

3-       کارآموزی بالینی: شناخت آثار و علائم بیماریها از دیدگاه بالینی و آزمایشگاهی و به دست آوردن توانایی­های لازم در به کار بردن اندیشه، استدلال و نتیجه گیری سریع در طراحی عملیات پیشگیری و درمان است. طول این دوره 20 ماه است.

4-       کارورزی بالینی: پرورش مهارتها، تقویت قدرت تصمیم­گیری در مقابله با مسائل بهداشتی و درمانی و قبول مسئولیت در مقابل اقدام لازم، هدفهای این دوره­ی مهم است که 18 ماه طول می­کشد.

5-       کارورزی: این دوره کنکور کارورزی دارد که کلیاتی از دروس 4 دوره­ی قبل است.

*پس از اتمام این مراحل، فارق التحصیلان این دوره ملزم به خدمت در مناطق محروم کشور عزیزمان هستند تا هم یاور مردم باشد و هم تجربیات خود را تکمیل کنند. بازار کار رشته­ی پزشکی از منزل شخصی پزشکان شروع و تا بیمارستانها، کلینیک­ها، درمانگاه­ها، اورژانس­ها و کلیه­ی مراکز درمانی در بخش­های دولتی و خصوصی، ورزشگاه­ها و ... گسترش می­یابد و در صورت بضاعت مالی، امکان تأسیس مطب را نیز می­توان یکی از بخشهایی دانست که پزشکان اشتغال خود را فراهم می­کنند. رشته­ی پزشکی با همه­ی سختی­هایی که یک دانشجو در راه آن متحمل می­شود، متأسفانه در بازار کار خود دچار مشکلاتی شده که بعضی مطالب نگران­کننده­ی آن در حد حرفهای معمولی مردم کوچه و بازار درآمده ولی واقعیت هر رشته جدای از مدیریت توانمندی که جهت جذب فارغ التحصیلان دانشگاه­ها لازم است، این است که دانشجوی با انگیزه و دارای پشتکار، کار شایسته­ی خود را می­یابد.        *!اطلاع­رسانی پیرامون رشته­های درخواستی پذیرفته می­شود!*

سید جلال الدین حق پرست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد